Bahasa: EN | BM |

Cara Terbaik Untuk Memilih Lantai

Lantai boleh menjadi pilihan penting apabila anda bersedia untuk menghias rumah. Walau bagaimanapun, kebanyakan orang mungkin berasa keliru kerana mereka tidak pernah mempelajari sebarang pengetahuan lantai sebelum ini. Contohnya, lantai apa yang hendak dipilih, lantai mana yang sesuai dengan rumah anda, apakah itu dsb.

Ia bukan salah anda, kerana terdapat terlalu banyak produk lantai di pasaran, seperti lantai lamina, lantai SPC, lantai WPC, lantai LVT, lantai LOOSE LAY dan sebagainya.

Kemudian, hari ini kami akan melakukan pengetahuan lantai mengenai popularisasi dan meneroka topik ini - cara memilih lantai yang sesuai untuk rumah anda.

Flooring

1. Lantai Laminate

Kelebihan

1. Aggrandizement kualiti lantai adalah stabil, kerosakan tidak mudah;

2. Nursing adalah mudah, cerah seperti baru, tidak tertanam kotoran, mudah dibersihkan;

3. Aggrandizement lantai sebagai hasil daripada kebimbangan tersendiri struktur, tidak mempunyai begitu tinggi untuk keperluan kayu, dan boleh menggunakan sepenuhnya bahan, kerana harga ini adalah lebih rendah daripada apa yang lantai kayu sebenar mahu banyak rendah.

Keburukan

1.Aggrandizement lantai tidak boleh memasuki air, menyebabkan berbuih, ubah bentuk kerana pengembangan bibulous sangat mudah sebaliknya;

2. Kesan hiasan adalah lemah.

Mari bincang Vinyl -- khususnya lantai papan Vinyl. Lantai papan vinil semakin popular dalam kedua-dua aplikasi kediaman dan komersial. Kami akan masuk ke LVP, beberapa SPC dan beberapa WPC untuk ukuran yang baik, serta perbezaan antara mereka, dan kebaikan dan keburukan setiap satu.

Mungkin produk lantai papan vinil yang paling popular di pasaran hari ini, dan berkembang pesat, ialah Papan Vinyl Teras Tegar. Teras Tegar boleh sama ada WPC (Komposit Kayu-Plastik, atau Teras Polimer Kayu) atau SPC (Teras Polimer Batu). Walaupun paling kerap direka bentuk untuk kelihatan seperti lantai kayu keras tradisional, huruf pertama -- "W" atau "S" -- merujuk kepada komposisi lapisan teras sahaja.

Begitu juga dengan LVP, lantai Tegar Teras WPC/SPC terdiri daripada lapisan, gabungannya membawa kepada kesesuaian lantai untuk ruang kediaman, komersial, basah dan kering. Lapisan asas ialah lapisan bawah buih atau gabus yang dilekatkan, menambah keselesaan di bawah kaki dan sedikit penyerapan bunyi. Di atasnya ialah teras - di mana pilihan lantai Teras Tegar ini mendapat nama mereka - diperbuat daripada komposit serbuk kayu atau batu dan plastik atau damar. Di bahagian atas teras adalah lapisan vinil, menggunakan teknologi digital untuk menambah warna dan kesempurnaan cetakan pada rumah anda. Ais pada kek lantai ini ialah lapisan haus, membawa rintangan calar dan calar itu.

Tidak seperti LVP umum, lantai WPC dan SPC adalah kalis air dan boleh dipasang di kawasan basah kedua-dua ruang kediaman dan komersial. Kayu dalam teras tidak akan meledingkan, melengkung atau membengkak jika ia bersentuhan dengan air dalam penggunaan sehari-hari biasa.

2. Lantai SPC

Kelebihan

1. Perlindungan alam sekitar hijau
Bahan mentah utama lantai SPC adalah polivinil klorida, polivinil klorida adalah perlindungan alam sekitar sumber boleh diperbaharui bukan toksik, ia telah lama digunakan secara meluas dalam kehidupan harian Rakyat, seperti pinggan mangkuk, beg tiub infusi perubatan, perlindungan alam sekitar tidak perlu dibimbangkan. .Lantai (lembaran) SPC terutamanya terdiri daripada serbuk batu asli, yang tidak mengandungi sebarang unsur radioaktif yang dikesan oleh pihak berkuasa negara. Ia adalah jenis baru bahan hiasan tanah perlindungan hijau dan alam sekitar.

2. Ultra-ringan dan ultra-nipis
Lantai SPC mempunyai ketebalan 3.2mm-12mm, berat setiap meter persegi hanya kira-kira 2-7.5kg, kurang daripada 10% daripada bahan tanah biasa, dalam bangunan bertingkat tinggi untuk galas bangunan dan penjimatan ruang, mempunyai kelebihan yang tiada tandingan.Pada masa yang sama dalam hiasan kedua, pembinaan semula mempunyai kelebihan istimewa.

3. Rintangan haus super
Permukaan lantai SPC mempunyai lapisan tahan haus lutsinar khas yang diproses oleh teknologi tinggi, revolusi tahan hausnya boleh mencapai 8000 lilitan di atas. pusing sahaja.

Keburukan

1. Kekurangan lantai plastik batu juga disebabkan oleh "keras" "kunci". Lantai plastik batu untuk memastikan prestasi kos pada masa yang sama juga membiarkan kunci menjadi "rapuh".Jadi turapan tanah memerlukan lebih tinggi, jika tidak. lantai yang telah diletakkan tidak berguna berapa lama, kunci tempat splicing itu retak!Sudah tentu, kunci lantai plastik batu "rapuh" ini ditentukan oleh produknya sendiri.

2. Lantai plastik batu dan lantai PVC lain, perlu mengenal pasti sama ada ia adalah pengeluaran kitar semula.
Kerana lantai plastik batu mempunyai ciri-ciri kitar semula (dari sudut pandangan makro, ini juga merupakan kepentingan alam sekitar), dan lantai yang dihasilkan oleh bahan tidak dapat menentukan komposisi bahan, jadi kestabilan lantai adalah sukar. untuk mendapatkan kawalan.Sifat fizikal dan kimia lantai plastik batu kitar semula tidak pasti.Bahan balik lantai plastik batu umumnya mempunyai logam berat melebihi standard, sinaran melebihi standard, struktur produk tidak stabil.

Sesetengah perniagaan akan membimbing pelanggan dari lantai warna substrat untuk menentukan sama ada lantai plastik batu adalah pengeluaran kitar semula. Maksud penulis ialah ini tidak saintifik dan tidak ketat. Peredaran umum di pasaran mempunyai bahagian bawah hitam dan bahagian bawah putih dua warna batu lantai plastik. Bahagian bawah hitam tidak semestinya mengembalikan pengeluaran bahan, dan bahagian bawah putih bukanlah pengeluaran bahan yang sepenuhnya baru. Warna ditentukan oleh warna pewarna dan sifat serbuk marmar. Jika titanium dioksida dan serbuk marmar adalah lebih putih tulen, pengeluaran mestilah putih (walaupun bahan pemulangan ditambah).Jika karbon hitam ditambah dan marbling berwarna kelabu, hasilnya akan menjadi hitam.

Untuk mengenal pasti sama ada lantai plastik batu adalah bahan belakang, anda boleh melihat sama ada keratan rentas lantai mempunyai liang dan kekotoran, dan anda juga boleh membiarkan kilang menunjukkan laporan pengesanan logam berat.

3、Batu kalis air lantai plastik perlu memberikan definisi
Lantai plastik batu sememangnya bebas formaldehid, tetapi kalis air tidak 100%, apabila seseorang bertanya, lantai plastik batu boleh digunakan di luar, walaupun digunakan di bahagian bawah kolam, jawapannya, sudah tentu, tidak. Kami faham struktur lapisan lantai plastik batu akan dapat memahami, lantai plastik batu tidak berendam jangka panjang di dalam air.Tetapi ia berfungsi dengan baik di tempat yang terdedah kepada kelembapan, seperti bilik persalinan di pusat pancuran mandian, bilik hotel, restoran , dan pusat membeli-belah.

3. Lantai WPC

Lantai WPC, sepenuhnya dikenali sebagai Komposisi Plastik Kayu, berasal dari Jerman, sehingga 2011 mula menjadi popular komposit Kayu Plastik mesra alam baru. Ia diperbuat daripada bahagian serbuk kayu dan plastik tertentu dengan penyemperitan panas, yang mempunyai pelbagai kelebihan plastik dan kayu dan boleh menggantikan kayu dan plastik. Ia benar-benar konsisten dengan tema perlindungan hutan dan perlindungan alam sekitar hijau yang dianjurkan hari ini.
WPC Flooring

Kelebihan

1. Bahan perlindungan alam sekitar, ultra-ringan dan ultra-nipis

2. PVC adalah bahan mentah utama lantai WPC, kerana perlindungan alam sekitar hijau dan boleh diperbaharui, ia sering digunakan dalam kehidupan dan bekalan perubatan yang berkait rapat dengan manusia. Ketebalan lantai ialah 1.6mm

3.-9mm, berat setiap flat hanya 2-7kg, yang boleh dipanggil sangat ringan dan nipis. Sangat mengurangkan beban bangunan, menjimatkan ruang.

4. Kekerasan tinggi, keanjalan yang tinggi, boleh diproses

5. Papan WPC mengandungi plastik, keanjalan yang baik, kaki berasa selesa, dikenali sebagai "bahan tanah emas lembut".

6. Dan kerana ia mengandungi gentian kayu, ia mempunyai sifat mekanikal yang sama seperti bahan kayu, malah kekerasan permukaan lebih tinggi daripada yang terakhir, supaya ketahanannya lebih kuat.

7. Pencegahan kebakaran, kalis lembapan, anti gelincir, anti hingar, antibakteria, rintangan kakisan

8. Peringkat api BI, kedua selepas batu. Resin vinil yang tidak mempunyai pertalian dengan air menjadikan lantai tidak akan kerana permukaannya menyentuh air dan menghasilkan cendawan, tidak akan kerana air dan lebih mudah tergelincir, kerana permukaan lantai lapisan lebih melekit air adalah lebih acerbate.Serap bunyi lantai boleh mencapai 20 desibel, melawan asid melawan alkali dan permukaan ditambah agen antimikrob, boleh menghalang pembiakan bakteria majoriti.

9. Pemasangan yang mudah, jurang kecil

10. Kaedah pemasangan yang sama seperti lantai komposit boleh dibuka. Jurangnya sangat kecil sehingga hampir tidak kelihatan.

4. Lantai Vinyl

Papan vinil yang longgar ialah produk unik yang tidak bergantung pada sebarang mekanisme pengikat, pelekat atau lidah dan alur untuk menahan diri. Segi empat tepat vinil tebal ini hanya terletak pada kedudukan di atas lantai, dan kekal di sana setelah dipasang. Lantai vinil yang longgar jatuh dengan cepat dan ia bergantung pada geseran untuk kekal di tempatnya dari semasa ke semasa. Papan pada dasarnya adalah segi empat tepat vinil tebal dengan sandaran getah yang terletak rata di atas permukaan licin yang bagus. Lantai vinil longgar boleh dipasang di atas lantai sedia ada dengan cepat dan ia mudah untuk dilakukan oleh sesiapa sahaja. Itulah sebabnya ramai orang berminat dengan lantai jenis ini dan itulah sebab utama lantai vinil longgar juga popular. Ia sangat mudah untuk difahami, dan tidak banyak produk lain yang keluar di pasaran seperti jenis lantai ini sama ada.
Vinyl Fllors
Vinyl Fllors


Berikut ialah beberapa kebaikan dan keburukan lantai untuk membantu anda memutuskan sama ada ini yang anda cari.

Kami akan meluangkan masa untuk membincangkan manfaat pilihan vinil longgar. Jenis lantai ini sangat mudah digunakan dan ia juga sangat menarik. Jika anda berminat untuk menambah baik rupa satu atau dua tingkat di rumah anda, lantai ini ialah cara terbaik untuk anda melakukannya seperti yang akan anda lihat tidak lama lagi. Teruskan membaca untuk mengetahui semua yang ditawarkan oleh papan vinil longgar.

Kelebihan

1. Pemasangan Mudah:
Seperti yang dinyatakan di atas, lantai longgar sangat mudah dipasang. Anda tidak perlu menggunakan apa-apa jenis gam, staple atau sistem clicklock untuk memasang lantai ini. Sebaliknya, bahagian belakang lantai ini menggunakan geseran untuk mendapatkan cengkaman subfloor di bawahnya. Pemasang yang memasang lantai vinil longgar hanya perlu meletakkannya pada kedudukannya. Pasti terdapat beberapa pemotongan yang diperlukan untuk pemasangan dengan kebanyakan kit ini, tetapi ia mudah dilakukan dan tidak memerlukan sebarang kemahiran lanjutan. Pemasang hanya mengelilingi bilik dan meletakkan papan dengan cepat dan mudah. Apabila anda meminta pemasang untuk datang ke rumah anda untuk meletakkan papan vinil yang longgar, anda akan sering menerima respons yang bersemangat, kerana kebanyakan pemasang suka meletakkan lantai. Ia juga biasa untuk membayar lebih sedikit untuk pemasangan lantai vinil longgar kerana ia tidak mengambil masa yang lama untuk meletakkan sama sekali.

2. Mudah Untuk Bergerak:
Satu lagi kelebihan hebat ialah lantai ini sama mudah untuk dikeluarkan dan dipasang semula di tempat lain. Ini bermakna jika anda menukar rumah, maka anda boleh membawa lantai anda bersama anda yang juga akan membantu anda menjimatkan wang.

Ini adalah faedah jarang yang anda tidak akan lihat dengan banyak jenis lantai lain. Jika anda membayar untuk pilihan vinil loos lay, anda boleh memindahkannya ke bilik yang berbeza mengikut kesesuaian, atau malah menukarnya ke rumah baharu tanpa terlalu banyak kerja di pihak anda. Cuma pastikan anda pergi ke bilik yang sama saiz atau lebih kecil jika anda mahu lantai kelihatan sesuai sebaik sahaja ia dipasang di ruang baharu anda, atau anda mempunyai beberapa papan vinil longgar tambahan yang tersedia.

3. Tidak Akan Kembangkan Atau Kontrak:
Banyak jenis lantai mengembang dan mengecut dengan kelembapan, tetapi ini tidak menjadi masalah dengan lantai vinil yang longgar. Bahan ini direka untuk menahan sebarang pengembangan atau pengecutan, yang bermaksud bahawa anda boleh bergantung pada lebar lantai yang kekal sama. Jika anda pernah berada di rumah yang lebih lama dengan lantai kayu, anda mungkin melihat sambungan pengembangan dan pengecutan antara papan. Itu bukan isu yang perlu anda fikirkan dengan lantai vinil longgar. Itu membantu ia terus kelihatan seperti baharu selama bertahun-tahun dan menjadikannya baik untuk kawasan yang lantainya mungkin menjadi lembap apabila digunakan. Itulah sebabnya sesetengah orang menggunakan lantai ini di ruang bawah tanah, dapur dan bilik mandi.

4. Ketahanan Tinggi:
Selain tahan lembapan, pilihan vinil longgar juga terkenal dengan ketahanannya. Mereka akan bertahan selama bertahun-tahun tanpa masalah selagi anda menjaga mereka dengan betul. Sudah tentu ia lebih lembut daripada beberapa penyelesaian lantai lain dan boleh cacat atau terkoyak jika anda tidak berhati-hati, tetapi selagi anda merawat lantai vinil longgar dengan berhati-hati, ia boleh bertahan selama beberapa dekad tanpa memakai terlalu teruk sama sekali.

5. Menyerap Bunyi:
Pilihan vinil longgar sesuai untuk pemasangan teater, atau untuk tingkat atas rumah atau perniagaan. Itu kerana penyelesaian lantai ini menyerap bunyi dengan baik. Tambahkannya ke tingkat atas rumah anda dan nikmati pengurangan bunyi bising hampir serta-merta. Tambahkannya pada pawagam anda dan anda akan perasan bahawa bunyi itu dilembapkan sedikit dan anda menikmati bunyi berkualiti tinggi secara keseluruhan di seluruh ruang anda.

Saya percaya selepas membaca artikel ini, anda akan tahu cara memilih lantai yang sesuai untuk rumah anda, jika anda suka artikel saya, saya harap anda boleh memberi saya suka, jika anda ingin membantu lebih ramai orang dengan permintaan ini, anda boleh berkongsi artikel saya keluar. Jika anda mempunyai sebarang pertanyaan, sila hubungi saya!

12 Apr 2024